Yaşar Kaya
01.04.2022 08:30
|
Ramazan ayı sabır ayıdır. Sabredenin gideceği yer Cennettir. Bu ay, iyi geçinmek ayıdır. Bu ayda müminlerin rızkı artar. Peygamber efendimiz, (Bir kimse bu ayda bir oruçluya iftar verirse, günahları affolur. Allahü teâlâ onu Cehennem ateşinden azat eder. O oruçlunun sevabı kadar ona da sevab verir) buyurunca Eshab-ı kiram, (Ya Resulallah her birimiz bir oruçluya iftar edecek ve onu doyuracak kadar zengin değiliz) dediler. Bunun üzerine Peygamber efendimiz, (Bir hurmayla iftar ettirene de, yalnız suyla oruç açtırana da, biraz süt ikram edene de, bu sevab verilecektir. Bu ay öyle bir aydır ki; ilk günleri rahmet, ortası af ve mağfiret, sonu da Cehennemden azat olmaktır. Bu ayda dört şeyi çok yapınız! Bunun ikisini Allahü teâlâ çok sever. Bunlar, bu ayda çok kelime-i şehadet söylemek ve istiğfar etmektir. Diğer ikisini de zaten her zaman yapmamız lazımdır. Bunlar da, Allahü teâlâdan Cennetini istemek ve Cehenneminden ona sığınmaktır) buyurdu. Allahü teâlâ her yapılan ibadetin ecrini bildirmiştir, Ramazan orucunu bildirmemiştir. Yani oruç tutana şu kadar sevab vereceğim dememiştir. Neden? Bütün açıklarımızı o kapatacaktır. Ölçüsü yok, hesabı yok. O kadar büyük bir fazilet ve rahmet ayıdır. Onu kendine bırakmış Cenâb-ı Hak, onu bildirmiyorum, muhtaç olduğunuz zaman ben size bol bol vereceğim demiş. Ölçü bildirmemiş.Bu vesileyle tüm islam alemine ramazan ayının hayırlara velile olmasını ve uyanışımıza bır adım daha ileriye taşımasını nıyaz ediyorum hayırlı cuma lar.
|